مهدی موعود

:.مطالب خواندنی در باره مهدویت.:

مهدی موعود

:.مطالب خواندنی در باره مهدویت.:

چگونگی ولادت امم زمان(عج)

جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۳۷ ب.ظ

آیا از کیفیت ولادت امامِ زمانتان چیزی می دانید؟  

بسم الله الرحمن الرحیم 

حکیمه خاتون خواهر امام حسن عسکری (ع) می گوید : " روز پنجشنبه نیمه ی شعبان به منزل برادرم رفتم، هنگام مراجعت، امام حسن عسکری (ع) فرمود: " امشب را نزد ما بمان، امشب فرزندی که خداوند زمین را به علم و ایمان و هدایت او زنده گرداند متولد می شود."

 ماندم تا صبح . نرجس خاتون مضطرب شده بود. او را در برگرفتم. امام (ع) فرمود:" سوره ی مبارکه قدر را بر او بخوان!" مشغول خواندن سوره قدر شدم که شنیدم کودکِ در رحم مادر در خواندن سوره مرا همراهی می کند. در این موقع پرده ای میان من و آنها ایجاد شد و در دیگر نرجس را ندیدم. از آنجا به سرعت دور شدم. امام عسکری(ع) فرمود:" برگرد." برگشتم و در نرجس نوری مشاهده کردم که دیده ام را خیره کرد و امام زمان(عج) را که رو به قبله به سجده افتاده سپس دستانش را بلند کرد و فرمود:" گواهی می دهم به یگانگی خدا و این که جدم رسول خدا است و پدرم امیرالمومنین(ع) وصی رسول خداست. بعد یکی یکی امامان را شمرد تا به خود رسید.

او را نزد امام عسکری(ع) بردم، امام تا او را دید به دست گرفت و پس از خواندن آیاتی از انجیل و تورات و زبور این آیه را از قرآن را تلاوت فرمود: بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم وَ نُریدُ اَنَّ مُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الاَرضِ وَ نَجعَلُهُم اَئِمَّهً وَ نَجعَلَهُمُ الوارِثینَ

منابع:کمال الدّین، کشف الغمّه، مهدی مدعود

نظرات  (۱)

۲۰ تیر ۹۳ ، ۱۸:۳۸ سید علی غضنفری
 باسلام
وب خوبی دارید.لذت بردم به من هم سر بزنید.
پاسخ:
سلام علیکم 
ممنون از تظرتون 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی