مهدی موعود

:.مطالب خواندنی در باره مهدویت.:

مهدی موعود

:.مطالب خواندنی در باره مهدویت.:

دوره های زندگی امام زمان(عج)

شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۲۹ ب.ظ
دوره های زندگی امام زمان(عج) به سه بخش تقسیم می شود!!!
  
بسم الله الرحمن الرحیم 

دوره های زندگی امام زمان(عج) را می توان به سه دورۀ " اختفا " ، " غیبت صغری" ، " غیبت کبری" تقسیم کرد. عصر ظهور و بعد از ظهور نیز می توان از دوره های زندگی آن حضرت محسوب شود. دورۀ اختفا از زمان تولد ایشان [255ق] تا شهادت امام حسن عسکری(ع) [260ق] است. در مدّت این پنج سال، حضزت در دورانِ پدرِ بزرگوارِ خود زندگی می کرد.

با شهادت امام حسن عسکری(ع) در سالِ 260 هجری قمری مرحلۀ غیبت کوتاه مدّتِ امام زمان(عج) آغاز شد و تا سالِ 329 هجری قمری ؛ یعنی هفتاد سال به طول انجامید. این غیبت به لحاظِ این که از جهت زمانی محدود است ، به آن "غیبت صغری" می گویند. این دوره نقش بسیار مهمی در ایجاد آمادگی شیعه برای پذیرش "غیبت کبری" داشت.

غیبت کبری پس از غیبت صغری آغاز و تا کنون ادامه یافته و به امر خدا تا هنگام حصولِ اقتضایِ تام؛ یهنی زمانی که زمینۀ پذیرش رهبری و حکومت جهانی آن حضرت فراهم شود، ادامه دارد.

نظرات  (۱)

سلام وبلاگتو دیدم خوب بود ولی چرا بازدیدش کمه؟ بیا تو این ثبت نام کن هم بازدید وبلاگتو ببر بالا هم تو گوگل شناخته شو. بیا تو وبلاگم یه لحظه
http://tagged.blogsky.com/1393/03/04/post-123/

پاسخ:
سلام 
ممنون از نظرتون 
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی